Kortrijk Xpo heeft een nieuwe vakbeurs ontwikkeld die de in moeilijkheden geraakt Biënnale Interieur zou kunnen vervangen: Design Nation, een nieuwe beurs die slechts twee dagen duurt en gefocust is op professionals.
Op Design Nation kunnen aanbieders van designproducten hun ding komen doen. Maar de beurs zal er enkel nog zijn voor een professionele doelgroep, zoals aankopers en beslissers uit de project- en contractmarkt of aan retailers van designmeubels.
Concreet gaat het bijvoorbeeld om vertegenwoordigers van hotels, high-end restaurants en bars, kantoren, musea, cruiseschepen, publieke en overige hospitality-ruimtes, projectontwikkelaars. De tentoongestelde productcategorieën omvatten meubilair (wonen, slapen, ontspannen, outdoor), verlichting, vloeren, tapijten, textiel, indoor ramen en deuren, sanitair en designelementen algemeen.
Op z’n toppunt was de Biënnale Interieur een tien beurs van dagen, met 100.000-plus bezoekers. Design Nation wordt een tweedaagse, met een all-in scenografie en beperkte stand-oppervlaktes voor de deelnemers.
Bron: Made-in.be