PR Living verrast de interieurwereld. Onder de bezielende leiding van Thibault en Louis Rogiers, de derde generatie van het Belgische familiebedrijf, is een nieuw merk gepresenteerd: Muundo. De Vlaamse meubelfabrikant verwacht veel van het vorige week gelanceerde label, getuige de vele positieve reacties die het Waregemse bedrijf nu al uit zowel het binnen- als buitenland krijgt. "De feedback die we krijgen is niet normaal, met superlatieven als 'fenomenaal', 'fantastisch' en 'wauw, wat bijzonder'. Dat doet iets met je", geeft Thibault toe.
Ook niet onbelangrijk: het nieuwe concept is elders op de markt niet verkrijgbaar, zodat van een innovatief product kan worden gesproken. "We zijn ruim een week geleden op Maison&Objet geweest en daar zijn we geen gelijkwaardige collectie tegenkomen zoals wij die nu op de markt brengen. Dus dat wilt wel wat zeggen", vult broer Louis aan.
Louis en Thibault Rogiers, poserend bij de Maana-collectie.
PR Living is een behoorlijk grote speler in de meubelbranche. Het bedrijf is in 1960 opgericht door Paula en Paul Rogiers. Veertig jaar later werden de zonen Jean-Paul en Pierre eigenaars. Intussen zijn ook de twee zonen van Jean-Paul al geruime tijd in het bedrijf werkzaam: 'creatieveling' Thibault en 'verkoper' Louis.
PR Living produceert en verkoopt sofa's, stoelen, tafels, kasten en dergelijke. Het bedrijf levert in meer dan 80 landen aan gerenommeerde architecten, groothandelaars en detaillisten (decoratie- en meubelzaken).
Nieuwe merk
Onder de paraplu van moederbedrijf PR Living is het nieuwe merk Muundo gelanceerd. Kartrekkers zijn vader Jean Paul en zoon Thibault Rogiers, die samen met de designer Cas Moor, één van de nieuwe sterren aan het Belgische meubelfirmament, het concept hebben uitgewerkt. De naam Muundo staat voor zachtheid, in het Swahili (een Afrikaanse taal) betekent het zoveel als vorm, structuur. Het is een organisch product dat bijzonder te noemen is, vertellen de broers Thibault en Louis.
Natuur
"De laatste jaren zie je dat de interieurbranche zich steeds meer verbonden voelt met de natuur. Daar hebben we met Muundo op ingespeeld. Het merk is dan ook volledig geïnspireerd door de natuur. Niet alleen qua kleuren en organische vormen, ook met de textuur. We hebben een collectie gecreëerd die met de hand wordt gemaakt en een bepaalde textuur heeft waarvan je de zachtheid voelt. Het materiaal dat we gebruiken heet Mortex, een 95% natuurproduct. Het is een samenstelling van mineralen, kalk en mortel."
Omdat elk stuk met de hand gemaakt wordt is ook elke tafel anders, waardoor je steeds van een uniek ontwerp kunt spreken. De gebogen en ronde details met zijn imperfecte oppervlakteafwerking moet je dan ook zien als een eerbetoon aan de natuur. De schoonheid wordt in elke tafel weerspiegeld door zijn zachte en organische vormen.
Pleistertechniek
Mortex is een pleistertechniek die voor 95% uit natuurproducten bestaat en ecologisch gezien dan ook zeer verantwoord is. Daarnaast heeft het als grote voordeel dat het niet alleen duurzaam is, maar ook waterdicht en hittebesteding. "Mortex is van oorsprong een Belgische brand en past dan ook goed bij ons bedrijf. We werken altijd met de beste materialen."
Vijf collecties
Muundo telt vijf verschillende collecties die zowel in- als outdoor te gebruiken zijn: Maana, Usoo, Haaki, Laini en Zuri. "Usoo bijvoorbeeld is een ronde tafel, maar als je die van dichtbij gaat bekijken zie je dat deze niet perfect rond is. Dat kenmerkt deze collectie.
Onze vaste klanten hebben de nieuwe tafels al kunnen bewonderen en zijn stuk voor stuk laaiend enthousiast. Dat doet ons goed! Ook al omdat vrijwel alle landen bestellingen hebben geplaatst."
Dealers gezocht
"Nu willen we ook de buitenwereld kennis laten maken met Muundo. Wij zijn van mening dat het een unieke collectie is die je elders in de wereld niet tegenkomt. We willen belangstellende resellers dan ook van harte uitnodigen om bij ons langs te komen. We zijn nu op zoek naar dealers. Partners waarmee het klikt en die ons volledige concept willen opnemen. Uiteraard moeten zij geloven in onze nieuwe brand, zodat we er samen er iets van kunnen maken. Daarnaast gaan we ze sterk ondersteunen in de vindbaarheid van het merk Muundo, dat straks zeker niet op elke hoek van de straat te koop zal zijn. We willen het exclusief houden, ook al omdat we als bedrijf actief zijn in het midden- en hoogsegment.
Alles doen we zelf, van ontwerp en productie tot levering bij de klant. Daardoor kunnen we de kwaliteit hoog houden en leveringstermijnen garanderen", besluiten Thibault en Louis.
PR Living Belgium spot de trends van morgen en vertaalt deze in nieuwe ontwerpen. Dat is wel duidelijk. Het merk Muundo is het eerste kindje van het moederbedrijf, maar als we de broers Rogiers mogen geloven, volgen er nog meer...
Meer informatie:
Muundo
www.muundo.be
PR Living
www.pr-living.com