Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Retailbeurs Utrecht van 4 t/m 6 september:

Beursmanager Arriën van den Berg: "Trade Mart zit in een transitiefase"

De Retailbeurs staat over een paar weken op de planning. Van 4 t/m 6 september presenteren ondernemers hun nieuwste collecties bij Trade Mart Utrecht, het inkoopcentrum voor de retailer in de Benelux. In het handelscentrum komen alle relevante marktpartijen samen: fabrikanten, groothandels, distributeurs, salesagenten, leveranciers, winkeliers en stylisten.

Naast etage 1 Jewels & Watches en etage 2 Fashion & Lifestyle is etage 3 Home, living & design en Kitchen & Dinging interessant voor de interieurbranche.  Hier kunnen bezoekers de segmenten home, living, design, kitchen en dining vinden. Hierbij moet gedacht worden aan woonaccessoires, meubels, home deco, gift & stationary, keukenapparatuur, servies, bestek, zilver, glas, porselein, schorten, messen en lampen.


Beursmanager Arriën van den Berg.

Transitiefase
Momenteel bevindt 
Trade Mart zich in een transitiefase. Beursmanager Arriën van den Berg licht dit nader toe: "We houden een groot marktonderzoek onder winkeliers om er achter te komen hoe de winkelier na corona en met de digitalisering in het achterhoofd wil inkopen." De uitkomsten daarvan verwachten ze medio september. Op basis van deze data kan Trade Mart een nieuw concept creëren die ze in het najaar gaan introduceren bij de ondernemers, onder de werknaam Trade Mart 2.030.

Bezoekersgroei
Voor nu betekent dat dat de huidige bezoekers vooral bij de voor hun bekende exposanten de najaars- en feestdagen collecties zullen inkopen. "Daarnaast heeft ons team van accountmanagers een mooi aanbod van gastexposanten gecreëerd op de vloer waarmee de bezoekende winkelier verrast zal worden en zich kan onderscheiden in de winkelstraat. Concreet zetten we in op een bezoekersgroei van 15%", stelt Arriën.



Inspiratie opdoen en collecties inkopen
Tevens vindt hij dat winkeliers niet alleen Trade Mart moeten bezoeken, maar ook andere beurzen of inkoopplatforms waar zij de inspiratie en collecties kunnen inkopen. "Dat houdt de winkelstraat aantrekkelijk voor de consument." Trade Mart heeft niet voor niets het motto: Trade Mart maakt de winkelstraat leuker! "Onze accountmanagers zijn altijd opzoek naar nieuw aanbod met dit in het achterhoofd. Op deze manier proberen we weer in de top drie van favoriete inkooplocaties van de winkelier te komen."

Deze ambitie straalt Trade Mart Utrecht uit naar de markt, wat direct haar vruchten afwerpt. Zo wordt er een reeks nieuwe exposanten verwelkomt op de beursvloer, zoals C-Forms en Typisch Thuis. Ook gastexposanten, zoals Vogels Import-Export, KE-AKT, Tudo Taste, Pollé en Tools2cook zijn van de partij.


Michelle Ravesteijn, marketeer bij Trade Mart Utrecht.

Terugblik voorjaarseditie 2022
Na de pandemie was de voorjaarseditie in maart de eerste beurs die weer live gehouden mocht worden. Zowel de exposanten als bezoekers keken hier destijds reikhalzend naar uit. Ondanks dat veel standhouders in de voorgaande tijd ook een online benadering van hun klanten hadden ingezet blijft het toch anders om elkaar in het echt te kunnen spreken én goederen te zien en voelen. "Exposanten waren blij om hun nieuwe collecties te kunnen introduceren én in korte tijd het grootste deel van hun klanten te kunnen zien. Want ook zij kampen met personeelstekorten en omdat Trade Mart bekend staat als de beurs waar nog echt veel geschreven wordt, kan hier zonder veel reistijd, veel werk verzet worden", aldus marketeer Michelle Ravesteijn.



Gezellige, mooie gedekte tafel
Nu het najaar inzicht komt, wordt de beurs ingericht in de sfeer van de feestdagen, kerst en winter. "De focus ligt op een gezellige, mooie gedekte tafel. Zo zijn er verschillende presentaties waarbij de bezoekers worden uitgenodigd om foto’s te maken en die met #trademartutrecht te posten op Facebook en Instagram. We motiveren dat door ook een leuke prijs te verloten", legt Michelle Ravesteijn uit. "Wellicht goed om te weten, we hebben al vanuit meerdere hoeken te horen gekregen dat men weer klaar is voor de beurzen en er zin in heeft!"

Klaar voor het nieuwe seizoen? Een bezoek aan de Retailbeurs Utrecht op 4, 5 en 6 september 2022 brengt je op de hoogte van de laatste trends en nieuwste ontwikkelingen. Wil jij nieuwe collecties inkopen en jouw klanten verrassen? Zorg dat je erbij bent en ontmoet inspirerende merken en spreek betrokken leveranciers.  

Iedere professional die 4, 5 of 6 september een bezoek wil brengen aan de Retailbeurs Utrecht, kan zich via deze link gratis aanmelden.



Meer informatie:
Trade Mart Utrecht | Retailbeurs
Jaarbeursplein
Postbus 8500
3503 RM Utrecht

Bezoekers
030 295 5911
[email protected]

Exposanten
030 295 2999
[email protected]