Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marco Muler CEO van start-up Droppery:

"Dropshipment verlossen van stigma door positieve kanten te belichten"

Officieel zijn ze pas sinds maart 2021 begonnen, maar inmiddels verbindt Droppery al een grote groep groothandels, leveranciers en merken met nieuwe wederverkopers. Zo zorgt het team van acht man ervoor dat producten, in 14 verschillende landen aangeboden kunnen worden op het platform. Ook verschillende interieurbedrijven maken al gebruik van Droppery, zoals Bazar Bizar, Usuals en TTP Concepts.

Oprichters Marco Mulder en Robin Jonathan van der Heiden draaien met Droppery het businessmodel rondom dropshipment volledig om. "Tot nu toe bestond dropshipment al vanuit een webshop. Echter is de consument hier de baas. Op ons platform is dat de leverancier", maakt CEO Marco duidelijk.


Marco Mulder (medeoprichter en CEO van Droppery) geeft een spreeksessie tijdens Shopping Today.

Verlossen van stigma 
Sommige zullen nu denken: 'Dropshippen, dat is toch een synoniem voor lage kwaliteit, lange levertijden en hoge transportkosten?' Dit stigma is door de jaren heen ontstaan, maar heeft niks te maken met wat Droppery doet. "Op ons platform hebben leveranciers juist snelle levertijden, kwalitatief goede producten en hoge marges", legt Marco enthousiast uit. "We willen de de positieve kant van dropshipment belichten. De leverancier is de baas. Zij versturen de order, bepalen waar de producten komen te liggen en hebben het dus in eigen hand."


Robin Jonathan van der Heiden (medeoprichter en CCO van Droppery) met de Innovation Award in Berlijn.

Droppery in een notendop
De kans is groot dat er nog veel bedrijven zijn die niet precies weten hoe Droppery werkt. Om deze reden legt Marco de dropshipping SaaS-oplossing, gespecialiseerd in het vinden en verbinden van de juiste klanten voor leveranciers en merken, in een notendop uit.

"
Vanuit de leverancier of het merk worden producten geïmporteerd in Droppery. Op deze manier staat alle productinformatie inclusief voorraad in het systeem. Als een webshop of reseller deze producten van de leverancier wil verkopen kan er in een druk op de knop een aanvraag ingediend worden. Vervolgens krijgt de leverancier de aanvraag binnen en bepaalt hij zelf of deze geaccepteerd wordt." Wanneer dit het geval is wordt de reseller direct gekoppeld aan die databases, met een rechtstreekste API koppeling. Na de bestelling wordt de voorraad direct bijgewerkt zodat iedereen up-to-date is.



Geen concurrentie
De kansen zijn eindeloos volgens Marco, die heilig geloofd in het platform van Droppery. Eén van deze redenen is volgens hem omdat er geen een directe concurrent in is Nederland. "Tegelijkertijd kunnen we in theorie met iedereen samenwerken. Zelfs met een wholesale marketplace. Zo veren we tussen iedereen door en dat is ideaal." Als leverancier en/of eigen merk creëer je met Droppery meerdere verkoopkanalen vanuit één centrale voorraad. Door meerdere serieuze bedrijven en webshops te koppelen aan je voorraad zorg je direct voor het vergroten van je reseller-en verkoopkanaal.

Gat in de markt
Ook merken ze bij de Amsterdamse start-up dat de vraag naar 'een Droppery' groot is in Nederland. "Flink wat bedrijven doen aan dropshipment, alleen slechts met een selectieve groep leveranciers. Overigens gebeurt dit in veel gevallen niet efficiënt en/of met veel handmatige handelingen. Via ons platform kunnen leveranciers hun afzetmarkt direct vergroten." In Duistland en België is de potentie zelfs nog groter, aangezien de markt daar nog een aantal jaar achterloopt.

Benieuwd naar Droppery? Op woensdag 29 en donderdag 30 juni zal de Amsterdamse start-up deelnemen aan de Webwinkel Vakdagen (WWV) in de jaarbeurs.

Meer informatie:
Droppery
Vossiusstraat 20 2
1071 AD Amsterdam
020 210 1895
[email protected]
www.droppery.io