Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consument zoekt meest naar deze badkamertextielproducten

De Badkamertextiel Trendmonitor 2022 toont aan waar de consument op het gebied van badkamertextiel het meest naar zoekt. Nu blijkt dat de eindgebruiker online het meest geïnteresseerd is in badjassen, handdoeken en badmatten. De badjas en de handdoek zijn samen goed voor twee-derde deel van het zoekvolume op het gebied van badkamertextiel in Nederland.


Foto ter illustratie: © Galina Chet | Dreamstime

Badjas meest gezocht
Naar welke specifieke productgroepen wordt er het meest gezocht? Bij deze analyse is een aantal productgroepen onderscheiden zoals in onderstaand figuur weergegeven. Deze indeling is tot stand gekomen op basis van de meest voorkomende zoektermen. Het gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten van een productgroep is een optelsom van alle verschillende zoekwoordcombinaties waarin de productgroep als zoekterm voorkomt.


Gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten afgelopen vier jaar.

De drie productgroepen met het meeste zoekvolume zijn badjassen, handdoeken en badmatten. In de afgelopen vier jaar werd er ruim 190.000 keer per maand in de Google zoekmachine in Nederland gezocht met de term “badjas” in de zoekopdracht.
De handdoek behaalde per maand gemiddeld ruim 156.000 zoekopdrachten. De procentuele verdeling van de belangrijkste onderscheiden productgroepen ziet er als volgt uit.


Aandeel in het zoekvolume afgelopen vier jaar.

Ruim 36 procent van het zoekvolume met productgroep aanduiding heeft betrekking op badjassen. Op de tweede plaats staat de handdoek met een aandeel van 30,1 procent in het zoekvolume. De nummer drie is de badmat, die 10,4 procent van het zoekvolume vertegenwoordigt.

Opmars van de kimono
In het corona jaar 2020 zien we met name een flinke boost in de ontwikkeling van het zoekvolume van kimono, gastendoek, douchemat en badmat. De ontwikkeling van het zoekvolume van kimono’s laat de afgelopen jaren een structureel sterkere groei zien dan de andere productgroepen. De hamamdoek en het strandlaken kenden in het jaar 2020 een daling van het zoekvolume.

Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo 
tel 0546 45 66 62
mob 06-24207401
[email protected]        
www.marktdata.nl

Publicatiedatum: