Volgens woordvoerder Henk Waninge van Emma - The Sleep Company, die desgevraagd reageert op het artikel over de uitvoering van de matrassentesten door de Consumentenbond, is zijn bedrijf er erg trots op dat zij het meest bekroonde slaapmerk van Europa is, met meer dan 75 productprijzen wereldwijd. "Wij investeren veel in onze eigen afdeling voor Research en Development om de best mogelijke producten te ontwikkelen. Daarom hebben wij een divers team van meer dan 30 experts met verschillende achtergronden, waaronder slaapwetenschappers en ingenieurs, die rekening houden met de regionale slaapbehoeften en verwachtingen bij het ontwikkelen van de best mogelijke producten. Deze regionale verschillen zijn ook de drijvende factor achter de differentiatie van onze producten. Zo volgen we onze missie om het dagelijks leven van mensen te verbeteren door middel van een goede nachtrust - nu al in meer dan 30 landen."
Verschillen in score tussen het Felix en het Emma O2 matras
"Emma is er altijd sterk op gefocust om het afval dat in onze processen ontstaat, te beperken, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. De producten die we een tweede leven geven, voorheen Felix en nu Emma Refurbished, ondergaan uitgebreide kwaliteitscontroles", vervolgt Henk Waninge. "De refurbished producten ondergaan meerdere malen het rolverpakkingsproces. Het rolverpakkingsproces is state-of-the-art onder oprolbare matrassen, maar oefent wel veel kracht uit op het matras. Meerdere rolverpakkingsprocessen kunnen de algemene prestaties van het product beïnvloeden. "
Voor een visueel begrip van het rolverpakkingsproces biedt de informatieve video Emma's rolverpakkingsproces meer context.
Verschillen in hardheid: persoonlijke voorkeur
"Emma is ontstaan als een direct-to-consumer slaapmerk en wat ons daardoor veel snel contact met onze klanten oplevert. Dit biedt ons de unieke mogelijkheid om direct van zowel positieve als negatieve klantfeedback te leren. Een voorbeeld daarvan is de feedback kort na de introductie van de O2, waarbij een significante groep mensen de matras te stevig te vond waarna wij een zachtere variant hebben ontwikkeld. Hiermee bieden we een zachtere matras die aansluit bij de slaapvoorkeur van deze groep."
Wij geloven dat persoonlijke voorkeur de belangrijkste drijfveer is voor het kopen van een stevige(re) of zachte(re) matras, wij geven beide opties aan onze klanten zodat zij zelf kunnen bepalen hoe ze hun slaap willen verbeteren met behulp van onze producten", besluit Henk Waninge.
Reageren? [email protected]
Meer informatie:
Emma - The Sleep Company
www.emma-sleep.nl