Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tweede generatie familie Nijdam betreedt de outdoormeubelmarkt

Bij de Almelose meubelgroothandel Nijwie Furniture is de tweede generatie officieel toegetreden in het bedrijf. Woensdag 17 maart schreef Qinn Nijdam (19) zich met Nijwie Outdoor in bij de Kamer van Koophandel. Dit samen met zijn broers Chay (17) en Daye (12), onder toeziend oog van vader Daniel Nijdam. 

Qinn is blij met deze volgende stap. ''Ik ben opgegroeid in het bedrijf van mijn vader en gestart in het magazijn. Hier heb ik geleerd om met de klant in contact te zijn, producten uit de containers te laden, nieuwe orders gereed maken voor levering etc."


Van links naar rechts: broers Daye, Chay en Qinn Nijdam voor het Ondernemershuis, net na een bezoek aan de Kamer van Koophandel. 

Koud bellen
Op een gegeven moment was er een container met outdoortafels over. ''Ik kreeg de gelegenheid om deze te verkopen", verklaart Qinn het begin van zijn succesverhaal. Deze kans pakte hij met beide handen aan en ging koud naar tuinmeubelwinkels in de omgeving van Almelo bellen om deze producten te verkopen. Deze kwam hij op het spoor via een zoektocht op internet. ''Op den duur kwam ik met een ondernemer in contact die de hele container wilde overnemen. Uiteindelijk bleef hij bestellen en zodoende wilde ik er een serieuze business van maken. Zo is het avontuur van Nijwie Outdoor begonnen.''

B2C
Nijwie Outdoor wordt wel iets anders dan Nijwie Furniture. ''We gaan ook de consumentenmarkt betreden, dus B2C, naast de B2B-handel. Momenteel zijn we bezig met alle voorbereidingen, zoals producten inkopen, ontwikkelen en controleren op kwaliteit. Ook krijgen we constant orders binnen, vanuit alle hoeken. Vanmorgen kreeg ik bijvoorbeeld een order voor een accountantskantoor en eerder van een hotel. Er wordt van alle kanten en uit landen gebeld. Erg leuk!''
De voorbereidingen om Nijwie Outdoor goed op de markt te brengen zijn dus in volle gang. ''We willen dat het gelijk in een keer goed staat.''

Onder Nijwie Outdoor komen de labels Berluchi Outdoor Living en Teaktona te vallen.

Gerenommeerd merk
Qinn ziet het outdoorbedrijf over vijf a tien jaar als een gezond bedrijf dat staat met een eigen gerenommeerd merk in binnen- en buitenland dat hij samen met zijn broers runt. Ook hoopt hij dan een eigen pand te hebben, dat naast het huidige onderkomen van Nijwie Furniture gebouwd zal gaan worden. ''En natuurlijk een mooie showroom erbij, zodat ik klanten kan ontvangen en de nieuwste producten daar kan showen", blikt Qinn vooruit.



Er liggen genoeg kansen in de markt. ''De trend laat zien dat binnen steeds meer naar buiten wordt gehaald. Dit doordat serres, veranda's en een uitbouw met glazen pui steeds populairder worden. En naast een outdoor loungebank moet er ook een salontafel en wat decoratie toegevoegd worden aan de 'buitenruimte'. Hierop kunnen wij bijvoorbeeld inspelen met kleinmeubelen voor buiten en decoratieartikelen.''
Naast voortdurende trends en mogelijkheden in de markt wil Nijwie Outdoor vernieuwend zijn met aanverwante artikelen en onderscheidend zijn in de service die ze bieden naar hun klanten. ''Maar... school moet uiteraard ook nog afgemaakt worden'', besluit Qinn met een glimlach. 

Meer informatie:
Nijwie Outdoor
Qinn Nijdam
[email protected] 
www.nijwieoutdoor.nl