Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Containertekorten op de markt, hoe komt dat nu precies?

"Het is een eigen gecreëerd drama"

Dinsdag (2 december) meldde Wonen360 dat de prijzen voor containers met 400% zijn gestegen. Groothandels moeten al gauw 6000 euro neertellen. Als er al aan een container kan worden gekomen, want veel rederijen zijn uitverkocht en hebben geen ruimte meer aan boord, zo was gisteren te lezen.

Het artikel zorgde voor de nodige beroering onder de lezers van ons nieuwsplatform. Verschillende personen staken via social media hun mening niet onder stoelen of banken. Maurice Bischop, exportmanager van de Fair Furniture Group: "Het is een eigen gecreƫerd drama. Te vaak en te veel afhankelijk van toelevering vanuit Aziƫ. Wellicht is dit het moment om weer in gesprek te gaan met lokale producenten. Maar ook om te sparren over hergebruik van materialen of onderdelen. Ervaring leert dat dit veel verrassende mogelijkheden geeft."

Benno Schuuring, technisch commercieel engineer: "Dan toch maar eens overwegen om geen nieuwe meubels te kopen, maar om het te laten her stofferen..."

Hoe komt dat nu precies?
Een tekort aan containers is een groot probleem op dit moment in de wereldhandel. Maar hoe komt dat nu precies? In de onderliggende video wordt uitgelegd wat precies gebeurde sinds de uitbraak van het coronavirus.