Ondanks dat de coronacrisis de wereld momenteel in zijn greep houdt, investeert de Comafin Groep juist nu in de toekomst. Het Franchisehuis met meer dan 140 vestigingen van de resp. formules Thuisin, Woninginrichting-Aanhuis.nl en dé Woonspecialist voorziet dat de vraag naar smart home de komende jaren enorm zal toenemen. “De meeste huishoudens zijn nu al uitgerust met een aantal slimme producten”, aldus Hugo Eijkelkamp, directeur van de Comafin Groep. “Kijk bijvoorbeeld naar Philips Hue lampen, een Sonos installatie, een Ring deurbel, Google Home of een intelligente CV installatie. Bewust of onbewust neemt het aantal intelligente producten enorm toe. Ook de woonbranche draagt zijn steentje bij met gemotoriseerde raamdecoratie en gordijnen. De verkoop van deze producten is de laatste tijd explosief toegenomen”, aldus Eijkelkamp.
“Wij vinden het echter vreemd dat er nog geen totaalplaatje voor de consument gemaakt kan worden. Eigenlijk wordt de klant nu nog aan zijn lot overgelaten bij de aankoop van diverse apparaten en producten. Hoe mooi zou het zijn dat de consument een ontwerp laat maken voor zijn gehele woning, waarbij alle apparaten vanuit 1 platform (app) werken en met elkaar kunnen communiceren. Bijvoorbeeld wanneer je vanuit de app (of met een stemcommando) de opdracht geeft de gordijnen te sluiten, ook de verlichting gelijk gaat dimmen."
Eijkelkamp: “Vanuit deze gedachte hebben wij onlangs een belang genomen in het bedrijf Electro Styling B.V. Dit bedrijf is al jaren actief in de ‘smart-Home’ markt en heeft de kennis, relaties en het platform waarmee de consument écht wordt ontzorgd. Onze franchisenemers kunnen straks vanuit hun vestiging het totaalpakket van smart-home aanbieden onder de naam: slimmer-wonen.nl . We brengen voor de klant de gehele woning in kaart en maken een voorstel waarbij alle apparaten met elkaar communiceren. Van Sonos tot verlichting en van vloerverwarming tot plissé gordijn. We realiseren ons dat we branchevreemde producten gaan aanbieden maar dat vinden we niet erg. Als je denkt vanuit de consument dan moeten we die gedachte loslaten. Slimmer-wonen.nl regelt verder alles voor de ondernemer van één van de genoemde formules. Vanaf het ontwerp van het plan tot het aanleggen van de infrastructuur, de ondernemer heeft daar geen omkijken naar."
“Ons belang is de verkoop van gemotoriseerde raamdecoratie, gordijnen en vloerverwarming bij de aangesloten franchisenemers nog verder uit te bouwen”, aldus Eijkelkamp. “Door marketingbudget beschikbaar te stellen op de zoekterm smart-home zullen we nog wij meer consumenten in onze winkels krijgen. Daarnaast komen ze vaker terug wanneer ze een extra kamer of ruimte willen inrichten. Wij zijn ervan overtuigd dat we met deze stap nog interessanter worden voor de consument en dus ook voor onze franchisenemers. Een mooie nieuwe stap in de toekomst dus.”
Meer informatie:
Thuisin
www.thuisin.nl