Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wieke doet de styling van Domino's en voor de INretail trendwaaier

"Ik ben ontzettend dankbaar dat deze opdracht op mijn pad is gekomen"

"In juni 2018 besloot ik mijn droom achterna te gaan en mijn baan op te zeggen als communicatie coördi­nator", vertelt Wieke Harting, zakelijk interieurstylist. "Het was een maand later dat ik een mail kreeg van Domino’s met het verzoek of ik ze even wilde bellen: ze waren op zoek naar een nieuwe stylist. Dat contact kwam niet helemaal uit de lucht vallen, bijna 2 jaar daarvoor had een collega ons geïntroduceerd."

Domino’s had hun concept aangepast: naast bezorgen en afhalen, bouwden ze nu ook vestigingen waar je je pizza kunt eten, de zogeheten sit-ins. Deze vestigingen misten nog iets en Domino’s was op zoek naar de oplossing en wist dat ze dat moesten zoeken in de styling. Op dat moment waren er wat wisselingen van de wacht en kwam het project op een laag pitje te staan. "Eens in de zoveel tijd hadden we even contact en bijna 2 jaar later was daar ineens het moment om een kop koffie te drinken."

 
"In november 2018 deed ik mijn eerste winkel, inmiddels zijn we bijna 80 vestigingen verder, zowel in Nederland als België. Bepakt en bezakt rijd ik langs alle nieuwe winkels en stijl de winkels af binnen de twee thema’s die worden toegepast."

In Nederland zijn dat de thema's Urban (95%) en Atmosphere (5%), in België alleen Urban. "Met accessoires benadruk ik dat thema en zorg dat de winkel tot leven komt. Hierbij moet je denken aan het decoreren van kasten, vullen van plantenbakken, diverse items aan de wand, planten voor de ramen. Als ik binnenkom, oogt het vaak kaal, als ik wegga ademt de winkel sfeer."

"Ook al is styling het laatste gedeelte van de bouwfase, doordat je daarin alles van a tot z doet, is het toch heel afwisselend: van concept- en budgetbewaking tot inkoop, van sjouwen tot bouwen."



"Ik ben ontzettend dankbaar dat deze opdracht op mijn pad is gekomen net nadat ik de sprong had genomen om volledig als stylist aan de gang te gaan. Het is een ontzettend leuk bedrijf waar de mensen keihard werken, met een gezonde werkethos en dosis humor. Wat mij betreft bouwen we nog even door."

‘Beleving gaat om het totaalplaatje, dit geldt ook voor de look en feel van onze winkels waarbij styling een essentieel onderdeel is geworden’, aldus Ronald Dekker, Global Head of Brand Design Domino’s Pizza Enterprises.

Naast de vestigingen van Domino's heeft Wieke meer projecten zo vertelt ze: " Ik doe dus niet alleen Domino's. Afgelopen jaar heb ik meerdere showrooms voorzien van afstyling (Vepa office furniture in Hoogeveen, Utilicht projectverlichting in Weert, applebee outdoor furniture in Dongen). Maar ook heb ik de fotostyling van de trendwaaier 2020 voor INretail gedaan."

Meer informatie:
Interieurstylist Wieke Harting
www.wieked.nl 
[email protected]