Concepts & Companies (C&C), de franchisegever van Colors@Home en Voor Verf en Wonen ondersteunt in deze tijd haar ondernemers op meerdere manieren. Allereerst wordt per direct aan de leden een bedrag van meer dan 1 miljoen euro aan bonussen overgemaakt. Dat geeft een behoorlijke steun in de rug voor de aangesloten winkels. "Onze lidmaatschapskosten zijn verreweg de allerlaagste en de winkelmarges de hoogste in de branche, dus deze steun is reëel", laat directeur en eigenaar Rob van Prooijen van C&C desgevraagd weten. "Als grootste franchisegever in de branche kennen wij onze verantwoordelijkheid: winkels eerst!", voegt hij er nog aan toe.
Directeur Rob van Prooijen van Concepts & Companies tijdens de viering van het 20-jarig jubileum vorig jaar.
Bij C&C in Harderwijk zijn circa 235 winkels aangesloten, alle actief in de woninginrichting en meubelenbranche. Colors@Home draait al jaren goed. Het aantal franchisers dat onder deze naam een interieurzaak heeft met onder andere raamdecoratie, behang, gordijnen, verf en vloeren in het assortiment, is stabiel te noemen.
"Er komen nog steeds nieuwe ondernemers bij, maar aan de andere kant vallen er ook weer af. Dan gaat het om eigenaren die de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt maar geen opvolger kunnen vinden. En geen overname betekent vaak sluiting. Daar hebben we wel mee te maken. Omzettechnisch gaat het gewoon heel goed met Colors@Home", liet franchisemanager Paul van Kolfschoten (zie foto) al eerder weten.
In april vorig jaar kwamen circa 160 aangesloten winkeliers (allen franchisers) naar de ledendag.
Dat blijkt ook wel uit de megabonus, die juist in deze coronacrisis wordt uitgekeerd. Veel leden zullen het bedrag met open armen en brede grijns ontvangen. Ook de Verf & Wonen-ondernemers vallen deze eer te beurt.
Zorgen voor omzet
C&C zet alle zeilen bij om haar leden door deze voor velen lastige periode te loodsen. Van Prooijen: "Ons kantoor is ook in deze tijd constant bemand met specialisten die onze winkels helpen hun marketingprogramma exact toe te snijden op de situatie die is ontstaan door de crisis. Het beste wat wij nu kunnen doen is zorgen voor omzet. Daarmee komen de winkels én onze leveranciers het verst. De marketing kalender wordt aan de eisen van deze tijd aangepast en er wordt nauw samengewerkt met onze leveranciers. Samen komen wij hier doorheen."
Sterke organisatie
Van Prooijen verwacht met exacte marketing, de bonus en eventuele steun van de overheid met meer winkels de crisis uit te komen dan hij er in is gegaan. "Zo is het in 2009 – 2010 ook gegaan. Winkels hebben nu behoefte aan een financieel sterke organisatie die kosteloos effectieve maatwerk marketing kan leveren en die bereid is te delen. Juist dat valt op in deze tijd. C&C wenst iedereen sterkte en veel succes", besluit hij.
Meer informatie:
Concepts & Companies
Oosteinde 35
3842 DR Harderwijk
(0341) 45 48 00
[email protected]
www.concepts-companies.nl