Zoals eerder aangekondigd, zet Geberit - na drie jaar succesvol als één bedrijf te hebben gefunctioneerd, op 1 april 2020 de volgende stap: het samenvoegen van de merken Sphinx en Geberit tot één merk Geberit. Dit is volgens het bedrijf noodzakelijk om in de toekomst de zakelijke doelgroepen en de consumenten nog beter en efficiënter van dienst te kunnen zijn.
Een beeld van de Acanto badkamerserie
"Deze merkintegratie levert een aantal voordelen op: een optimale service, perfect op elkaar afgestemde producten, een vereenvoudigde logistiek en het versterken van de innovatiekracht. Belangrijk aspect in deze integratie is dat de producten van Sphinx niet veranderen, enkel de naam. Alle Sphinx series worden vanaf 1 april 2020 onder de merknaam Geberit gevoerd. Via een handige conversietool is op productniveau de conversie van Sphinx naar Geberit direct te maken."
"Het samenvoegen en daardoor beperken van het aantal merken draagt bij aan een verbetering van de klantenservice, een efficiencyverhoging van de marketing en een vereenvoudiging van de operationele en logistieke processen. Partners van Geberit en Sphinx zullen dit gaan ervaren. De knowhow van beide werelden wordt door de merkintegratie optimaal gecombineerd, wat leidt tot een unieke positionering en identiteit."
Producten blijven hetzelfde
Ondanks de merkintegratie blijven de Sphinx producten allemaal hetzelfde. Ook het assortiment zal nauwelijks veranderen. Per 1 april 2020 verandert de merknaam alleen in Geberit. De Sphinx series krijgen vanaf dat moment ook allemaal internationaal dezelfde naam en artikelnummers. Zo zal Sphinx 345 en Sphinx 420 respectievelijk Geberit iCon en Geberit Xeno2 gaan heten. De series 300 en Acanto blijven qua serienaam en artikelnummers ongewijzigd. Nieuw is de serie Geberit Renova, welke in 2020 op de Nederlandse markt komt.
Conversietool
Via een speciale conversietool kan heel eenvoudig, middels het invoeren van het Sphinx artikelnummer, opgezocht worden welk Geberit product het Sphinx product vervangt. Ook op een deel van het artikelnummer of artikelnaam kan worden gezocht en biedt de conversietool productsuggesties aan. Op deze wijze is de vertaalslag van Sphinx naar Geberit snel en duidelijk te maken.
De merken delen al drie jaar succesvol de ‘badkamer’, dit betekent dat de organisatie zelf verder ongewijzigd blijft. Ook de contactpersonen en de contactgegevens blijven hetzelfde.
Meer informatie: www.sphinxwordtgeberit.nl