Vorige week heeft MediaMarkt haar 50e winkel in Nederland geopend. "Een bijzondere winkel op een bijzondere plek: Westfield Mall of the
Netherlands in Leidschendam, wat het grootste winkelcentrum van Nederland moet worden. Met de opening van de winkel geeft MediaMarkt verder vorm aan haar omnichannel strategie: De kracht van de combinatie van online en fysieke winkels", laat een perswoordvoerder weten.
Volgens Paddy van den Berg, CCO van MediaMarkt Leidschendam, maken zijn medewerkers het verschil. Hij is niet alleen trots op zijn nieuwe winkel, maar vooral ook op zijn nieuwe medewerkers. Zij maken met hun gastvrijheid en kennis van de producten het verschil. "De klant staat bij ons op één. De hele winkel is erop ingericht dat we de klanten optimaal kunnen helpen. Ze worden welkom geheten door een gastvrouw die hen vervolgens begeleidt naar de medewerker voor het beste advies. Het gekozen product is altijd beschikbaar: is het niet direct in de winkel, dan bestellen we meteen online en wordt hij
thuisbezorgd. Indien gewenst, met de bijgeleverde service erbij."
MediaMarkt gelooft in het omnichannel-model. Oftewel: in de kracht van de combinatie van fysieke winkels en een online-omgeving. "Veel klanten weten al best veel wanneer ze de winkel binnenkomen", legt Van den Berg uit. "Ze hebben online vaak al uitgezocht wat ze
ongeveer willen hebben. Wij helpen hen met deskundig advies naar de beste keuze. Het is voor klanten fijn dat ze de producten in de winkel kunnen zien, kunnen voelen, kunnen proberen. Daarom geloven we ook in de kracht van de winkel."
Arnold Sporrel, CEO MediaMarkt Nederland, onderschrijft dat: "Wij zijn trots op de opening van onze 50e winkel en ook nog eens in het jaar dat we 20 jaar bestaan in Nederland. Dit is het bewijs dat onze aanpak werkt."
Meer informatie: www.mediamarkt.nl