Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Groothandel in raamdecoratie komt met nieuw merk op InCoDa

"Als Holland Haag zien we nog veel groeikansen”

Op de InCoDa lanceert Holland Haag een nieuw merk. Na de succesvolle introductie van Catch en Cachet is het tijd voor een derde label, dat hier precies tussenin gaat zitten. Het is eigenlijk de opvolger van de collectie Holland Haag. Op de Interieur Collectie Dagen, die op 15, 16 en 17 september plaatsvinden, onthult de groothandel in raamdecoratie de nieuwe naam aan haar klanten (veelal woninginrichters en projectinrichters). Catch, Cachet en het nog geheime merk, dat eveneens begint met een "C", vallen straks alle drie onder de paraplu van by Holland Haag. Verder wordt op genoemde beurs in de Evenementenhal Gorinchem nog een noviteit geshowd in harde raamdecoratie. "Dat heeft o.a. met elektrische vouwgordijnen te maken", licht Jettie Scholten (medewerkster marketing) een tipje van de sluier op.

De directie wordt gevormd door Rob Appel en Agaath den Heijer.

Groot nieuws was het begin juni, toen Holland Haag B.V. na een Management Buy Out (MBO) in handen kwam van Agaath den Heijer en Rob Appel. Zij namen 100% van de aandelen over van Bob Bruijn.
Agaath is sinds 1996 werkzaam bij de onderneming en Rob ruim acht jaar. Samen met Bob Bruijn voerden zij al sinds 2012 de directie over het bedrijf, waarin Agaath de functie van algemeen directeur had en Rob die van commercieel directeur. "Heel veel klanten, maar ook onze teamleden hadden dit niet zien aankomen. Na de bekendmaking kregen we alleen maar heel positieve berichten", blikt Agaath enthousiast terug. 

Holland Haag is opgericht in 1920 door de overgrootvader van Bob. De verkoop aan het huidige management was een bewuste keuze. Agaath en Rob hebben de afgelopen jaren een belangrijke rol gespeeld in het succes van Holland Haag. Agaath: "Het bedrijf zit in mijn genen. Mijn vader, Leen den Heijer, is bijna 50 jaar betrokken geweest bij het bedrijf en ik heb enorm veel van hem mogen leren. Niettemin is het nu heel anders, zo ervaar ik meer dan ooit. Rob en ik zijn wel verantwoordelijk voor het wel en wee van onze dertig medewerkers. Voor de Buy Out stond ik daar minder bij stil."

Het nieuwe onderkomen van Holland Haag in Waddinxveen.

Brede markt
Holland Haag gaat met de tijd mee. Alle plannen en investeringen zijn geënt op groei. Dat was de reden om in 2016 met de nieuwe, eigentijdse basiscollectie Catch te komen. "Voorheen hadden we alleen de collectie Holland Haag, waaronder van alles viel, van kamerhoog tot vlamvertragend en van klassiek tot modern", somt Agaath op. "Om beter aan de vraag van de markt te voldoen, hebben we drie jaar geleden Catch geïntroduceerd, een collectie voor jong wonen. Zeg maar voor de smallere beurs zonder dat dit ten koste gaat van het verdienmodel van de woningrichter en van de kwaliteit, want dat vinden we altijd heel belangrijk. Omdat Catch heel goed aansloeg, hebben we in 2018 met Cachet ook een stap in het hogere segment gezet. Ook dit werd meteen een groot succes. Begin dit jaar hebben we beide merken over de grens uitgerold, voor de export. Met deze drie merken, die elk een eigen sfeer en doelgroep hebben, kunnen we nu een nog bredere markt bedienen."

Een kijkje in het magazijn, dat er strak en opgeruimd uitziet.

"We willen niet elke winkel volstouwen met stalen. Omdat we verschillende merken hebben, kunnen we per detaillist bepalen welke het beste in de betreffende winkel past", aldus Agaath. "Daarnaast hebben verschillende partners een shop-in-shop."
Holland Haag staat zowel binnen het bedrijf als naar de klanten toe voor kernwaarden als eigentijds, betrouwbaar, partnership en sympathie. "We focussen ons altijd op de winkelier, die staat voor service en een deskundig advies. Dat is de toegevoegde waarde voor ons bedrijf. Onze producten zul je dan ook niet snel in een bouwmarkt aantreffen", is Agaath stellig.

Het kantoor met bedrijfshal is te vinden op industrieterrein Coenecoop.

1500 verkooppunten
Holland Haag heeft maar liefst 1500 verkooppunten. De groothandel in raamdecoratie doet ook veel binnen de projectenmarkt. "Op het gebied van kamerhoge raamdecoratie hebben we een voorsprong op collega's. De afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in de export. Dit is erg succesvol gebleken en momenteel levert Holland Haag in 32 verschillende landen. Door de nieuwbouw hebben we ons machinepark zo aan kunnen passen dat het niet uitmaakt of we een kamerhoge of – breedte gordijn verkopen, de handling is gelijk. Inmiddels leveren we +/- 70% van onze orders geconfectioneerd aan bij onze dealers en is al meer dan 60% van de verkopen kamerhoog. Vijf jaar geleden was dat nog tussen de 35 en 40%." Verder opvallend detail is dat er nu vier keer zoveel orders verwerkt kunnen worden dan in het oude pand. De productieruimte en het magazijn van Holland Haag is op en top, zo leert een rondleiding.
Het nieuwe merk dat op InCoDa wordt onthuld, staat voor gezelligheid, kleur en sfeer. Niet voor niets is de slogan 'Geeft het leven kleur'. De dealers hebben er straks een mooie collectie bij onder een gloed nieuw merk. "Elke collectie heeft een verhaal. Wij geloven ook 100% in het platform van de woninginrichter, die dit verhaal moet kunnen overbrengen op de consument. Wij ontzorgen onze dealers dan ook zoveel mogelijk met kant-en-klare producten, POS materiaal en goede marketingondersteuning, zodat ze zich alleen op verkoop en advies hoeven te richten. Onze vertegenwoordigers leveren altijd persoonlijk de stalen van een nieuwe collectie bij de dealer af. Als Holland Haag zien we nog veel groeikansen, dankzij onze merken, zowel binnen als buiten de Benelux", zegt Agaath tot besluit.

Meer informatie:
Holland Haag
Coenecoop 801
2741 PW Waddinxveen
[email protected]
www.hollandhaag.nl