Dat Wehkamp meer de focus gaat leggen op de verkoop van producten die met de inrichting van interieur hebben te maken, is volgens retailspecialist Jos Voss van de Rabobank een mooie kans voor IKEA. Het zou na de HEMA een volgende grote retailer op het platform van Wehkamp kunnen zijn. "Dat zou zowel aansluiten bij de strategie van de Nederlandse webwinkel als de Zweedse meubelketen", zegt Voss tegenover RetailTrends.
In mei dit jaar lanceerde Wehkamp een strategische samenwerking met Hema. De eerste resultaten hiervan zijn volgens het bedrijf boven verwachting en de samenwerking wordt dan ook uitgebreid met diverse productcategorieƫn. Hema profiteert van de online schaalgrootte, het bereik en de logistieke infrastructuur van Wehkamp, terwijl klanten van Wehkamp toegang hebben tot een ruim assortiment Hema-producten. Wehkamp wil komend jaar met meer lokale partners gaan samenwerken om haar positie als toonaangevende Nederlandse online retailer verder te versterken.
Wehkamp maakte deze week bekend minder afhankelijk te willen worden van fashion en daarom sterker in te zetten op woonartikelen. Een samenwerking met IKEA zou daar goed op aansluiten, zegt Voss. "En IKEA ziet ook wel dat het niet alleen via zijn eigen winkels of website meer kan verkopen, die partij is ook op zoek naar verbreding en nieuwe partners", weet Voss.
Lees hier het complete artikel.