Wehkamp gooit het roer om. De webwinkel, die circa 2,7 miljoen klanten heeft, gaat zich meer richten op producten die met de inrichting van woningen hebben te maken. Daarmee wilt het bedrijf het succes van de kledingverkoop minimaal evenaren. Reden is dat de omzet in het afgelopen boekjaar met 10% is gedaald naar 661 miljoen euro. "De financiële resultaten voor 2018/2019 laten het risico zien van een te grote focus op kleding en de daarbij horende hoge kosten."
De sterke groei in het lente-/zomerseizoen werd tenietgedaan door het slechte herfst-/winterseizoen, als gevolg van extreem warm weer. Terwijl de focus blijft op fashion, waar de vraag afgelopen jaar met ruim 10% steeg, zijn er plannen voor uitbreiding en verdere ontwikkeling van de living-categorie. Met als doel een betere handelsbalans en een lager algeheel risico voor Wehkamp. Onder andere door, voor de gehele elektronica categorie, eind 2018 een samenwerking aan te gaan met BCC, was het voor Wehkamp mogelijk zich nog meer te richten op de kerncategorieën fashion en living", meldt het bedrijf.
Wehkamp heeft veel geïnvesteerd in technologie, mensen en infrastructuur en is klaar voor de volgende fase van haar groeistrategie. In deze fase ligt de focus op het worden van de meest inspirerende online shop voor living en fashion in Nederland.
Momenteel trekt de website van Wehkamp dagelijks ruim 500.000 bezoekers en distribueert Wehkamp jaarlijks ongeveer 11 miljoen pakketten naar haar 2,7 miljoen klanten.
Meer informatie: www.wehkamp.nl