Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Customer journey om het online winkelend publiek te personaliseren

Datatrics en Kees Smit bundelen hun krachten

Kees Smit Tuinmeubelen en Datatrics bundelen de (data-)krachten om de customer journey van het online winkelend publiek van Kees Smit te personaliseren, met als resultaat een significante conversiestijging. 

Rijd je van het Oosten naar het Westen en vice versa, dan is de kans groot dat je een keer op de A1 stil bent komen te staan voor de Experience Store XXL van Kees Smit Tuinmeubelen in Amersfoort. Want wat drie generaties geleden begon als een familiebedrijf in het Twentse Almelo, is nu uitgegroeid tot de grootste aanbieder van tuinmeubelen van Europa met vestigingen in Amersfoort en Almelo en een (internationale) webshop. En omdat Kees Smit de afgelopen 75 jaar zowel in het aantal vierkante meters als betreft serviceniveau enorm is gegroeid, is een passende online strategie voor het bedrijf van levensbelang.  

Gepersonaliseerde data
Een online strategie die dus wordt vormgegeven door een samenwerking met Datatrics en die klanten - naast offline in de Experience Stores XXL - ook online van perfecte service en vakkundig advies voorziet. Een volgende stap in het servicen van klanten wordt gezet door het samenbrengen van data uit Kees Smit’s interne databronnen (CRM, webshop, e-mail marketing tool etc.) en deze te verrijken met externe data, zoals weersverwachtingen en CBS data. Met de verzamelde data kan de gehele customer journey in kaart gebracht worden om zodoende iedere unieke online bezoeker ook daadwerkelijk op het juiste moment van gepersonaliseerde content en productaanbevelingen te voorzien.

Conversiestijging
Dat het toepassen van online personalisatie een succes is, werd tijdens een gezamenlijke case-presentatie tijdens Emerce E-commerce Live! van Datatrics en Adwise (digital agency Kees Smit Tuinmeubelen) wel duidelijk: sinds de start in mei heeft het gebruik van Datatrics binnen een maand tijd geleid tot een conversiestijging van maar liefst 31%. Mooie resultaten of niet, er is altijd ruimte om een hoger niveau na te streven en te blijven optimaliseren.

Succesvolle samenwerking
“Samen met Adwise - hebben we Datatrics geïntegreerd in onze webshop www.keessmit.nl en de eerste resultaten zijn erg hoopgevend”, zegt René Nijmeijer - Teamleider Online Marketing bij Kees Smit Tuinmeubelen- enthousiast. “Het tonen van relevante en gepersonaliseerde content (zowel embedded in de webshop als via pop-ups) heeft voor een conversiestijging van maar liefst 31% gezorgd. En dit is nog maar het begin. Onze volgende stap is om de gepersonaliseerde content ook te integreren in onze online marketing-kanalen - zoals SEA, Display Advertising, Social Advertising, e-mailmarketing & remarketing. Personalisatie is bij Kees Smit Tuinmeubelen een belangrijk onderdeel van de strategie”, zegt René stellig. “Want als specialist in tuinmeubelen willen we iedereen het beste advies geven. In onze Experience Stores XXL doen we dit voortdurend en ook online gaan we hierin steeds een stapje verder. Datatrics helpt ons hierbij”, sluit René tevreden af. 

Meer informatie:
Kees Smit Tuinmeubelen
www.keessmit.nl

Publicatiedatum: