Heel veel ondernemers met een fysieke winkel doen het goed. Getuige de omzet binnen de detailhandel, die in het eerste kwartaal van 2019 3,4 procent hoger lag dan een jaar eerder, hebben de meeste winkeliers het goed voor elkaar. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen. Wie als ondernemer inspiratie op wil doen voor de eigen winkel, moet beslist meedoen met een van de drie stadssafari's die INretail organiseert.
Een blik op het winkelcentrum in Nijmegen.
Op 17 september (Nijmegen), 24 september (Amsterdam) en 29 oktober (Den Bosch) gaat inspirator Harry Bijl met een groep ondernemers op stadssafari. Er wordt gewandeld door het centrum en een bezoek gebracht aan ondernemers die het net even anders doen. Het wordt dus veel binnenkijken en inspiratie opdoen voor de eigen winkel.
De stadssafari’s zijn onderdeel van Retail 2030, het onderzoek dat INretail heeft uitgevoerd en laat zien hoe de consument en de retail in 2030 is veranderd. Najaar 2019 volgt een actief programma waarmee leden aan de slag kunnen om (samen) te groeien richting de toekomst.