Er was al een BALR.-boot en BALR.-Rolex, daar komt nu ook de BALR.-bedroom voor hotels en de retail bij. Maandag zetten de directieleden Demy de Zeeuw en Juul Manders van BALR. (een populair kledingmerk met een omzet van tien miljoen euro per jaar) hun handtekening onder een samenwerkingscontract dat met commercieel directeur en mede-eigenaar Bram Groos van Brouwers Bedding is afgesloten. "Ik heb Demy zelf benaderd en het was direct een schot in de roos. Ze zijn zelf al bezig met het openen van een BALR.-hotel op Ibiza, daar past dit beddenverhaal dus mooi in", aldus Bram, die vol passie vertelt over de aanstaande samenwerking.
Demy de Zeeuw (links) van lifestylemerk BALR. en Bram Groos zetten hun handtekening onder het contract.
Op de Horecava, de jaarlijksé ontmoetingsplaats voor professionals in de foodservice, wordt op 7 januari in RAI Amsterdam de eerste BALR.-boxspring officieel gepresenteerd. Demy de Zeeuw zal ook acte de présence geven.
"Het is spontaan in me opgekomen om De Zeeuw te benaderen", legt Bram uit. "Het is wellicht een aparte combinatie, want BALR. zit helemaal in de lifestylekleding. Maar het is tijd voor iets nieuws in beddenland, en BALR. is trending. Op social media heeft BALR. 16 miljoen volgers! Demy de Zeeuw is op het juiste moment van start gegaan, in de periode dat Facebook, Instagram etc. in opkomst waren. Daar heeft hij optimaal van geprofiteerd.
Er zijn heel veel mensen die zich met BALR. willen identificeren en vooral van dit merk producten in huis willen. Dus hebben we gezegd: laten we een BALR.bedroom maken. Daar kunnen de retailers straks ook van profiteren."
30 dealers gezocht
In beginsel worden vier verschillende boxsprings op de markt gebracht. "We willen in november 2019 op Meubelbeurs Brussel gaan staan. Als Brouwers Bedding streven we naar zo'n 30 dealers die de bedden van BALR. willen gaan verkopen. De verkooppunten moeten wel BALR.-waardig zijn, dus in ieder geval een moderne uitstraling hebben. De directie van BALR. heeft daar ook zeggenschap over."
De bedden zitten tussen sjiek en modern in en gaan minimaal € 3900 kosten. Dan heb je bed van 180 bij 200. Qua prijsklasse zitten we middenhoog. Er komen ook nog BALR.-dekbedden en -kussens en elektrisch verstelbare bedden."
Private label
"Ik ben er trots op dat we dit kunnen gaan doen in de wereld van retail en hotelbranche, waarin steeds meer bedrijven de deuren sluiten. Wij gaan nu een private label maken dat goed bij ons bedrijf past. De bedden komen dus zowel in hotels als in woonwinkels te staan. Mensen kunnen ze desnoods eerst in een hotel uitproberen voordat ze tot aanschaf overgaan.
We gebruiken alleen de beste materialen, gaan boxsprings maken met uitstraling. Deze worden voorzien van allerlei gadgets, zoals bijvoorbeeld ingebouwde geluidsboxen voorzien van Bluetooth. Bij de dealers worden complete BALR.-inrichtingen met displays weggezet", blikt Bram alvast vooruit. Hij zit al 25 jaar in het beddenvak en is sinds 2015 mede-eigenaar van Brouwers Bedding, waar hij samen met beddengoeroe en vakman Thieu Brouwers de scepter zwaait.
Juul Manders (rechts), CEO en mede-oprichter van modemerk BALR., zette ook zijn krabbel onder de samenwerking.
Brouwers Bedding is een bedrijf dat een breed scala aan slaapartikelen volgens eigen fabricaat - met productielijnen in Nederland en Duitsland - aanbiedt op de Europese markt. Sinds juni 1997 is Brouwers Bedding actief bezig met het verzorgen van een, zoals ze zelf zeggen, mooie, degelijke, kwalitatieve, eigentijdse en prijsbewuste collectie. Het bedrijf levert aan de retail en hotelbranche in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Ierland en Curaçao
Meer informatie:
Brouwers Bedding BV
Polluxstraat 25
5047 RA Tilburg
Tel.: 013 53 53 550
[email protected]
www.brouwers-bedding.nl